tag:blogger.com,1999:blog-15490506.post136669618740246059..comments2023-11-27T22:49:22.496+01:00Comments on Lakes lakonismer: Finax överpris på Branmüsli (och Boxer-affären sammanfattad)Markus "LAKE" Berglundhttp://www.blogger.com/profile/08980960829971952719noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-15490506.post-53720356111506183932010-11-07T17:56:14.239+01:002010-11-07T17:56:14.239+01:00Självklart hade Boxer och kvinnan ett avtal med en...Självklart hade Boxer och kvinnan ett avtal med en bindningstid Staffan, men det är inte det frågan handlar om.<br /><br />Det handlar istället om att även företag bör vara medmänskliga. Boxers agerande i frågan är INTE medmänskligt och det kommer de att förlora kraftigt med sympatier på och solka ner sitt eget varumärke!<br /><br />Så har du ett företag bör du skapa tillräckligt bra system i kundtjänst och andra tillfällen där du möter kunder, så att dina medarbetare har mandat att vara medmänskliga. Svårare än så är det inte...Markus "LAKE" Berglundhttps://www.blogger.com/profile/08980960829971952719noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-15490506.post-80751800952739512722010-11-07T17:02:47.746+01:002010-11-07T17:02:47.746+01:00Jag vet inte exakt vilka regler som gäller på Boxe...Jag vet inte exakt vilka regler som gäller på Boxer, men på andra företag har man ofta fått något i utbyte mot en bindningstid - en billig/gratis box, eller ett lägre pris i ett par månader till exempel. Ur det perspektivet kan jag förstå att man på Boxer är tveksamma till att häva avtalet. Jag tycker nog att på det hela taget var det rätt hyggligt att gå med på att säga upp från sista januari - det låter som om de struntat i bindningstiden, och låtit henne säga upp avtalet med den normala uppsägningstiden (3 mån är branschstandard) i stället.Staffanhttps://www.blogger.com/profile/13798451076433253808noreply@blogger.com