Media Markt verkar inte ha satsat någonting på sin webbnärvaro. Troligen är det helt medvetet, men det finns väl ändå gränser för dumheterna?
I dagarna går Media Markt ut hårt med marknadsföringen i Uppsala, då deras senaste affär ska öppna i staden på torsdag. Såhär ser bland annat Upsala Nya Tidning ut på webben idag - en rejäl banner:
Det kostar nog en hel del att toppa UNT:s alla sidor.
Och länken från bannern går hit:
http://www.mediamarkt.se/webapp/wcs/stores/servlet/MultiChannelMarketInfo?storeId=44251&WT.ac=Enspalt+-+Ny%C3%B6ppning
En fullständigt menlös landningssida...
Dessutom finns den relevanta nyheten om öppningen på torsdag, här:
http://www.mediamarkt.se/special/uppsala
Klarar de inte ens av att länka ordentligt?
Nåja, det är Media Markts problem, men det skär lite i hjärtat på någon som jobbar heltid med webb. Det skulle även förvåna mig ifall någon från företaget får syn på att jag skrivit detta...
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
Alla kommentarer mottages tacksamt, så länge du håller en civiliserad ton. Och om du vill vara anonym - skriv i vart fall under med något slags signatur, så att de anonyma kommentatorerna går att hålla isär.