lördag, november 20, 2010

Va i helvete har dom för sig hos KO efter tre?

Ibland kan man fundera på vad Konsumentombudsmannen pysslar med på dagarna. Jag hittade detta i Dagens Media - KO till attack mot Jägermeister


"Hög musik, eldsprutande kvinnor och starksprit. Det var ingredienserna i pr-jippot som får KO att se rött.

Det var vid en rutinkontroll på Facebook som pr-jippot uppdagades. En jurist på Konsumentombudsmannen fick syn på bilderna som laddats upp av "Jäger team Sweden"."
VA?! - "vid en rutinkontroll på Facebook"?! Menar ni att KO sitter och surfar på Facebook på dagarna och letar efter festbilder där reklam för något spritmärke förekommer? Det MÅSTE väl ändå finnas bättre sätt att spendera våra skattepengar på?!

Fler bilder från evenemanget (och många andra) hittar du på Jäger team Swedens Facebook-sida...

Jag kommer helt osökt att tänka på på denna klassiska Hasse och Tage-sketch, men byt ut "banken" mot "KO"...


Låten finns också på Spotify.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer mottages tacksamt, så länge du håller en civiliserad ton. Och om du vill vara anonym - skriv i vart fall under med något slags signatur, så att de anonyma kommentatorerna går att hålla isär.