Men det är inget att skryta om SL!
Ett normalt företag lemlästar INGA kunder. Speciellt inte om man har sin verksamhet inom en så lugn och relativt ofarlig bransch som kollektivtrafik. (Kanske med undantag för Västtrafik, där är jag inte helt säker...)
Läs mer i DN:
Dagens Nyheter - Färre resenärer blir klämda i SL:s spärrar
Är det såhär en SL-spärr ska se ut? (Bild från Svenskbladet) |
"– Målet är att alla ska känna sig säkra när de går igenom spärrarna, det ska ju inte vara något märkvärdigt eller konstigt att passera en spärr, säger Thomas Silvander, intäktsansvarig SL."Självklart! Och hur jävla svårt ska det vara?
Bloggat: Gröna Pengar - Torsdagssoppa
Och glöm inte att spela spelet, där målet faktiskt ÄR att lemlästa SL-resenärer: Spärrspelet.
Ha, jag döör.... och börjar fundera på om det inte är ett naturens urval av de mentalt klena, sjuka och åldriga...
SvaraRadera- Hur fungerar den här dörr.. Katjoff.
- Host, host, atjoo. Var la jag nu näsdu.. Katjoff.
- Det går lite långsamt att gå med käp... Katjoff.
Haha!
SvaraRaderaJa, så kan det vara Anders. Men det är kanske inte naturens urval, utan SL:s? De kanske tycker det är jobbigt att administrera alla pensionärsrabatter och sånt tjafs...
:-)