Sedan kom Media Markt med sin - "Allt annat känns puckat" (kontaktmannen håller inte med)
Nu är det Tele 2/Comviq som kör reklam för sin Comviq kompis med en snarlik idé:
En liten länksamling om detta "genidrag" från Creativedirector - Comviq – Bara korkade köper tjänster ifrån Tele 2
"Comiq/Tele2 visar på nytt att de är ett oseriöst bolag. Deras mobbing reklam är bland det mest osmakliga jag sett någonsin"Snart kommer vi kunder väl att bli idiotförklarade oavsett vart vi tar vägen, det finns väl alltid någon konkurrent som vill dra igång en kampanj mot just oss. Långsiktigt smart varumärkesstrategi? Knappast...
Är du inte kund hos oss - då är du en jävla idiot!
4 kommentarer:
Som en vis någon sade: "det spelar ingen roll! Hur vi än gör, hur vi än planerar, hur vi än förbereder oss, hur vi än förutsäger vad som ska hända, hur väl vi än lyckas, hur mycket vi än åstadkommer, hur stora våra bedrifter, hur magnifika våra epos, hur grandiosa våra mausoleum -
När allt är sagt och gjort kommer det ändå att komma någon och säga att vi gjorde fel.
Det är den enda sanningen."
Det sades här.
Det ligger tyvärr alldeles för mycket sanning i det påståendet... :-/
Det värsta är nog att de stora kedjorna inte alls är billigast, trots alla sina slogans, om man inte prompt köper det billiga "skräpet" som de råkar ha på annons (många nöjer sig iofs med det :). Vill man t.ex. ha en specifik TV-modell så får man oftast leta på bättre ställen för bästa pris och framförallt om man vill ha service och kunnande. Så kanske är det tvärt om. "Kommer du hit så är du en idiot" för ingen säljare kan lära sig detaljer och skillnader på 50+ TV-modeller som på media markt t.ex.
Nej, visst har du nog rätt "Anonym", det är inte så ofta jag har märk osedvanligt hög kompetens i "elektronik-ladorna", även om just Media Markts personal har överraskat mig positivt. (Men så har jag bara varit där två ggr...)
Skicka en kommentar