lördag, februari 09, 2013

"Färre lemlästade kunder" - Inget att vara stolt över SL

I dagens DN skryter SL om att de har minskat antalet personer som de skadar och lemlästar. Det senaste året har man alltså minskat antalet egna kunder som misshandlas av biljettkontroll-spärrarna med hela 60 procent! (Från 90 till 32 skadade per år.)

Men det är inget att skryta om SL!

Ett normalt företag lemlästar INGA kunder. Speciellt inte om man har sin verksamhet inom en så lugn och relativt ofarlig bransch som kollektivtrafik. (Kanske med undantag för Västtrafik, där är jag inte helt säker...)

Läs mer i DN: 

Dagens Nyheter - Färre resenärer blir klämda i SL:s spärrar


Är det såhär en SL-spärr ska se ut? (Bild från Svenskbladet)
Ett kort citat från artikeln:
"– Målet är att alla ska känna sig säkra när de går igenom spärrarna, det ska ju inte vara något märkvärdigt eller konstigt att passera en spärr, säger Thomas Silvander, intäktsansvarig SL."
Självklart! Och hur jävla svårt ska det vara?

Bloggat: Gröna Pengar - Torsdagssoppa

Och glöm inte att spela spelet, där målet faktiskt ÄR att lemlästa SL-resenärer: Spärrspelet.

2 kommentarer:

Anders H. sa...

Ha, jag döör.... och börjar fundera på om det inte är ett naturens urval av de mentalt klena, sjuka och åldriga...
- Hur fungerar den här dörr.. Katjoff.
- Host, host, atjoo. Var la jag nu näsdu.. Katjoff.
- Det går lite långsamt att gå med käp... Katjoff.

Markus "LAKE" Berglund sa...

Haha!

Ja, så kan det vara Anders. Men det är kanske inte naturens urval, utan SL:s? De kanske tycker det är jobbigt att administrera alla pensionärsrabatter och sånt tjafs...

:-)