måndag, januari 08, 2007

Nu är det dags att börja röra på sig

Nej, det är inte ett nyårslöfte. Det är jag som har fått ett vikariat på Norrtälje Tidning från och med onsdag den 10 januari. Det är jobbet som politisk chefredaktör som behöver fyllas ut då Reidar Carlsson ska arbeta med ett annat projekt i ett par månader. Det ska bli mycket spännande.

Nackdelen med Norrtälje Tidning är att den har sin redaktion i Norrtälje, en bra bit (drygt 7 mil) från Uppsala och vägarna dit är riktigt dåliga. Men jag har fått min flickvän att gå med på ett temporärt bilbyte med en av hennes arbetskamrater, så jag kan bilpendla. Men dte kommer bli lite tufft.

Bloggen kommer under de närmsta veckorna att bli ganska försummad. Jag har inga planer på att lägga ner den, men eftersom jag kommer skriva i jobbet och ha väldigt långa arbetsdagar så räknar jag inte med att varken ha tid eller inspiration för att uppdatera den så värst frekvent. Vill du läsa det jag skriver så kan jag istället hänvisa dig till just Norrtälje Tidnings hemsida, där de lägger ut ledarna och ett par utvalda nyheter varje dag.

Ett bra tips är att skaffa din en RSS-läsare så ser du när det börjar hända saker här igen, utan att du behöver komma hit och titta.

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis till jobbet. :)