lördag, februari 17, 2007

Lördagens länkdump

Egentligen vill jag skriva mer än jag har hunnit med de senaste veckorna, då jobbet på Norrtelje tidning är väldigt utvecklande, men man har begränsat med tid också.

Jag kan ju tipsa om en ledare som jag skrev som handlar om kvinnors löner, som jag är ganska nöjd med.

Men den främsta anledningen till att jag bloggar idag är Staffan Heimersson, en rolig korrenspondent och kompetent reporter. Han ställer frågan:
Om du var tvungen att fly landet ikväll. Vart skulle du ta vägen? Kuba, Ryssland, eller USA?
Det ger svaret på frågan vad som är bäst, demokrati och yttrandefrihet, eller något annat...

Jag avslutar med en video till låten "Vi kommer och dö samtidigt du och jag". Gullig låt, men väldigt egendomlig text. Är den romantisk, eller bara sjuk?

Inga kommentarer: