måndag, maj 18, 2009

Stenhagens Dag 2009

Jag var ute och kampanjade i helgen för Centerpartiet. Jag slipper skämmas för Centerpartiets ställningstaganden under denna valkampanj i alla fall, i parlamentet har Lena Ek skött sig bra. Men frågan är om jag vill stå i en valstuga under riksdagsvalet nästa åt...

Det var småkul att vara där, jag hade sällskap under en del av dagen av Leif Johansson, lokal MEP-kandidat (dock på plats 31). Det roligaste var att Mats Jonsson hade gjort små valaffischer, en till EU-valet och en till Kyrkovalet, som är i september i år. (du ser affischerna i bakgrunden på bilden ovan) Och trots at Mats inte var på plats, utan bara hade en bild på väggen lockade hans nuna till många diskussioner bland de förbipasserande. Mats är en mycket väl känd och repekterad i Stenhagen. Många kom fram och sade "Jag ska rösta på Centern och Mats!".

Läs gärna Mats debattartikel i UNT häromdagen: Mats Jonsson tar upp kampen för folkkyrkan

Jag vart också imponerad av den kandidat som Mats lyfte fram på affischen om EU-valet: Abir Al-Sahlani, Centerpartiets tredjenamn på EU-valslistan. Läs gärna mer om henne du också, exempelvis på hennes egna blogg: Abir Al-Sahlani

Uppsala Nya Tidning var också där under dagen och uppmärksammade att vi i Centerpartiet gjorde reklam för kyrkovalet: Mångkulturellt firande i Stenhagen.

:-)

4 kommentarer:

Josef Boberg sa...

Hmmm... - läst och begrundat.

Pandakarin sa...

Nu hör inte alls det här till saken, men eftersom inte många kallar sig Lake och heter Markus var jag tvungen att klicka från Disruptive och hittade mycket riktigt min gamle Qult-bundsförvante. Hej Lake! Hoppas du mår bra. Politiker behövs. Kör hårt!

Anonym sa...

Jag tänker inte rösta på C så länge man genom sitt ledarskap i svenska kyrkan skriver under på den kristna tron.

Vill man lägga sin röst på ett religiöst neutralt parti kan man inte rösta på C.

Markus "LAKE" Berglund sa...

Hej Karin! Har du blivit professionell bloggare nu? Tufft!

@Nineve: Nej, jag håller med. Centerpartiet är lite konservativt i flera aspekter. Exempelvis både vad det gäller religionen och kungahuset.