Nu verkar Com Hem dock ha glömt bort avbrotten och satsar på reklam. Se själva deras nya reklamfilm:
Enligt Dagens Media är tanken med denna film att:
"- Det är ett koncept baserat på kundservice. Judit och Judit är väldigt tajta väninnor som skojar med sig själva och är väldigt kunniga. Inom den här ramen kan vi kommunicera vad som helst som är relevant för våra kunder."Jag ställer mig mest undrande till det faktum att den normala väntetiden när man ringen till Com Hem är minst 20 minuter. Ibland har den varit något kortare, men oftast minst 20 minuter. Men det är å andra sidan en förbättring, för ett par år sedan blev man nästan överlycklig om man slapp vänta mindre än en halvtimma i telefonkön!
Då väljer Com Hem att sprida filmer med budskapet "Vår kundtjänstpersonal skojar med varandra och går på SPA, istället för att svara i telefon." Smart? Knappast!
Skaffa vettig hjälp!
Com Hem säger sig också "satsa mer på sociala medier och har nyligen anställt en person som jobbar med att bevaka och bemöta det som skrivs om Comhem." Det är dessutom en tjänst ute hos Stepstone för "Konsumentkommunikation på Marknadsavdelningen". Som sagt, ni behöver bli många gånger bättre på det området!
Andra som sågar Com Hem i media:
DN: "Få svenska företag har så missnöjda kunder som Comhem"
Veckans Affärer: Comhem - ett skolexempel i hur man inte gör
SvD: Driftstörningar ska grankas av PTS
Johan Hakelius: Comhem kan inte finnas i verkligheten
Bloggar:
Svansbo: Comhem-fiasko och twitter (Härlig skadeeglädje!)
Utsikt från höjden: Usel kommunikation från Com Hem
Hans Kullin: Com Hems haveri förstärks på Twitter
Och som grädde på moset avslutar jag med två lite äldre artiklar. Men kritiken är densamma än idag.
Computer Sweden: Com Hem - sämre än uselt
PC för Alla: Långa väntetider och leveransproblem upprör Comhems kunder
5 kommentarer:
Dom lämnar säkert ut allas IP till Pontén också ;-)
Hej Markus,
Jag vill börja med att be om ursäkt om du berördes av avbrottet i förra veckan. Det berodde på en strömspik till följd av ett blixtnedslag i nätet. Mer information om det inträffade och våra åtgärder hittar du här: http://bit.ly/t2YFe
När det gäller frågan om Ipred-lagen så sparar vi informationen i enlighet med tillämplig lagstiftning. Detta gör vi för att kunna garantera säkerhet och trygghet för våra kunder. Det är en säkerhetsåtgärd som säkerställer att vi kan hjälpa kunder som utsatts för Trojaner eller annan skadlig kod.
När det gäller informationsutlämning så är vår principiella hållning att inte lämna ut användaruppgifter. Vi kommer att bestrida varje ansökan om informationsföreläggande enligt Ipred. Om donstol trots det förelägger oss att lämna ut information om en användare kommer vi att överklaga.
Den nya reklamkampanjen som startade igår är en del i vår långsiktiga kommunikationsplan att bli mer begripliga och personliga. Vi arbetar kontinuerligt med att tekniskt utveckla kundservice och minska väntetider för framtiden.
Med vänliga hälsningar,
Samuel Garlöv
Com Hem
Tack för dina svar Samuel, även om du inte tillför så mycket nyheter.
Det mest spännande är när du säger att Com Hems "principiella hållning är att inte lämna ut användaruppgifter"!
Sedan när är Com Hem så proncipfasta och hur förankrat är dettta i företaget som helhet? Läs gärna svaret jag fick när jag ställde frågan för ett par veckor sedan i mitt inlägg - "Com Hem gör fel och hemlighåller"Det känns mycket som en "omvändelse under galgen", eller att man faller när opiniostrycket från kunderna blir för stort. Hade det inte varit smidigare att göra rätt från början istället Samuel? "Don´t be evil", liksom...
Förhoppningsvis kan du i din roll fånga upp kunders åsikter snabbare och därigenom också påverka företaget i positiv riktning. För om Com Hem inte ändrar sitt agerande, spelar det ganska liten roll hur många "community managers" de anställer...
Angående den uteblivna kompensationen och den dåliga produkt som Com Hem erbjuder, ber att få återkomma när jag har mer tid. Det kräver ett eget inlägg, minst!
Comhem är ett riktigt oseriöst företag. Där jag bor har jag tyvärr inget alternativ, annars hade jag bett det dra åt h*lvete omedelbart.
För dem som har problem med Comhem rekommenderar jag att ta direktkontakt med chefen för deras kundtjänst istället för att sitta och traggla med handläggare:
Eva Ståhl
eva.stahl@comhem.com
Tack för tipset Knut!
Skicka en kommentar