måndag, mars 22, 2010

Media Markts webbnärvaro är skrattretande

Media Markt verkar inte ha satsat någonting på sin webbnärvaro. Troligen är det helt medvetet, men det finns väl ändå gränser för dumheterna?

I dagarna går Media Markt ut hårt med marknadsföringen i Uppsala, då deras senaste affär ska öppna i staden på torsdag. Såhär ser bland annat Upsala Nya Tidning ut på webben idag - en rejäl banner:


Det kostar nog en hel del att toppa UNT:s alla sidor.

Och länken från bannern går hit:
http://www.mediamarkt.se/webapp/wcs/stores/servlet/MultiChannelMarketInfo?storeId=44251&WT.ac=Enspalt+-+Ny%C3%B6ppning

En fullständigt menlös landningssida...

Dessutom finns den relevanta nyheten om öppningen på torsdag, här:
http://www.mediamarkt.se/special/uppsala

Klarar de inte ens av att länka ordentligt?

Nåja, det är Media Markts problem, men det skär lite i hjärtat på någon som jobbar heltid med webb. Det skulle även förvåna mig ifall någon från företaget får syn på att jag skrivit detta...

Inga kommentarer: