lördag, juni 30, 2018

Kritik mot upphovsrättskramande lagbrytare i Norrtlje Tidning

Jag har haft ett par meningsutbyten med Norrteleje Tidnings publisher (chefredaktör och ansvarig utgivare i ett) om det lagbrott de gjort genom att sprida youtubeklipp med illegalt uppladdade filmer.

Det hela handlar om denna artikel:

Nostalgiextra: Minns du Sveriges snyggaste VM-mål? – sex starka kandidater (betalvägg!)

Och likheterna med ett tidigare lagbrott är nästan identiska, men då hade tidningen en annan ansvarig utgivare - Vi behöver en upphovsrättsreform

Jag låter helt enkelt  mina två debattartiklar beskriva problemet:

Norrtelje Tidning bryter mot lagen - igen


Samt uppföljningen - Mina anklagelser mot NT är långt ifrån grundlösa

 Daniel Nordström försvarar tidningens agerande, men jag är ganska säker på att han själv förstår att han gjort fel, så jag räknar med att det kommer dröja ett bra tag tills tidningen gör något liknande igen. (Kanske tar det fyra år igen, som det gjorde senast.) :-)


1 kommentar:

Clipping Path sa...

I must appreciate the blogger. This is the most useful blog for everyone.Thanks for sharing.