tisdag, september 16, 2008

Publicerad i DN-debatt och intervjuad i Radio Uppland

Idag har det varit en fullspäckad dag. När jag i morse var på väg till FRA-demonstrationen fick jag ett SMS om att jag borde läsa DN och när jag fick tag på ett ex så visade det sig att jag och flera andra politiker från Uppsala var publicerade på DN-debatt! När jag skrev artikeln

Läs debattartikeln: "FRA-lagen skadar C"

Personligen gillar jag slutet mycket:
"För centerpartiet som har blivit den starkaste försvararen av frihetliga värderingar riskerar lagen att tillintetgöra tio år av ideologisk utveckling och driva bort partiets liberala väljare. Lagen måste rivas upp och skickas tillbaka till ritbordet genom att tillsätta en blocköverskridande parlamentarisk utredning. Sverige behöver en bra och rättssäker signalspaning."
Läs fler kommentarer på DN-debatten på Knuff.se.

Med anledning av debattartikeln blev jag också uppringd av Studi Uppland som ville att jag skulle svara på varför Centerpartiets partiledning har drivit igenom en lag som uppenbarligen är till stor skada för det egna partiet. Jag hade inget vettigt svar på frågan. Även Christoffer Kullenberg vart intervjuvad. Intressant diskussion.

Intervju i Studio Uppland, Cirka 8:40 in (länken funkar i 30 dagar)

Rapporteringen om FRA har under dagen varit stor och jag har kort om tid, så jag hänvisar till några andra bloggare och Knuff även här:

Bloggen Valfritt om demonstrationen

Filmer från Kulturbloggen

Martin Olsvenne (om Malmödemonstrationen) Och foton

Magnus Persson

Bilder från Moderskeppet

Johan Ingerö

Knuff

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du har väl läst Johan Linanders kommentar till er DN-artikel?

Markus "LAKE" Berglund sa...

Jag såg Johans Linanders inlägg och har, efter lite tekniska problem, svarat honom.

Det är lite intressant att han bara har synpunkter på detaljer, inte så slutsatsen att:
FRA-lagen riskerar att tillintetgöra tio år av ideologisk utveckling inom Centerpartiet...