måndag, september 21, 2009

Påminnelse till Centerpartiets partistyrelse - "handling - inte ord"!

Idag skrev ett gäng centerpartister "Ett frihetligt manifest för Centerpartiet" på Newsmill. Detta inför kvällens partistyrelsemöte ikväll.

Synd bara att Centerpartiet som organisation nästan totalt saknar trovärdighet i dylika frågor sedan partiets riksdagsgrupp manngrant röstade ja till FRA-lagen för ett drygt år sedan.

Hanna (projO) formulerar det hela bra:
"Jag röstade faktiskt på Centerpartiet. Fast 2002, i mitt första val. Anledningen var Fredrick Federley. Han hade varit på vår skola och jag kände att han var den enda politiker som stod nära mina värderingar. Han var liberal. 2006 var det Piratpartiet som tog upp mina frågor. 2010 är det givetvis Piratpartiet igen. Centerpartiet har sålt ut sig och det är trevligt med sympatisörer som Hanna Wagenius i Centern, men när partiledningen piskar och tystar dessa fåtalet liberala röster, så gör det tyvärr ingen nytta."
Även Marcus Fridholm skriver bra i sitt inlägg "Fool me once":
"Så vill centerpartisterna vinna tillbaka mig, och sådana som mig, så krävs mer än ett ”frihetligt manifest”. Det krävs konkret handling; det krävs att man erkänner sina misstag; det kräver konsekvens och det kräver att man faktiskt står för det man säger även när den egna karriären ligger i potten."
Hårda ord, men han slår verkligen hammaren på tummen, jag känner precis samma sak.

Oscar Fredriksson sammanfattar mycket av det som sagts om debattinlägget idag.

Mikael Elmlund, lika aggresiv som vanligt - Principfasta meningsmotståndare och principlösa allierade:
"Nu ska jag googla på Erik Huktin och Oscar fredriksson för att se om man kan köpa en supporter t-shirt inför valet, därefter ska jag hoppas på att partistyrelsen sparkar sig självt i dagens möte, allt detta medan jag förlänger min guldpirat status."
Övriga som skrivit är (listan snodd från Anders Dahlberg):
Magnus Andersson, Fredrick Federley 1 och 2, Christian Ekdahl, Annie Johansson, Johan Hedin, Hanna Wagenius, Emil Källström, Erika Hedblom, Oscar Fredriksson, Johan Norberg, Ingrid Lundqvist, Gustav Andersson, Oscar Sundevall, Christer Jonsson.

För partiet ska aldrig tro att vi har glömt FRA, för det har vi inte. En regering i ett demokratiskt land skapar inte verktyg som kan användas till att avlyssna och förfölja sin egen befolkning, aldrig!

Ps, jag hoppas Magnus Andersson och de andra representanterna i Partistyrelsen lyckas få de trögfattade i ledningen att tänka om. Han hade i alla fall den ambitionen kunde man uttolka av hans tweet med hashtaggen "#detkommerblienjävligtlångkvällmedpartistyrelsen"

Inga kommentarer: