tisdag, september 15, 2009

Granska makthavarna - Regimkritik.se

Det har sedan FRA-bävningen dykt upp en hel radda med hemsidor som alla har som mål att "varudeklarera" eller granska våra makthavare. Det är spännande att se alla initiativ på att höja kvalitén bland våra politiker. Bland initiativen kan nämnas:

Riksdagssvar.se - Undersöker hur dålig koll riksdagsledamöterna har på de lagar de beslutar om.

Politikerkoll.se - Kunskap är makt – mer makt åt folket. Dokumenterar knapptryckningar.

Makthavare.se - Granskar såväl kända som okända beslutsfattare, tjänstemän och opinionsbildare.

Centeruppropet.se - Uppmanar Centerpolitiker att varudeklarera, innan valet.

Makten och Öppenheten - Öppenhet, attityd och arbetsmetoder hos myndigheter och makthavare.

Ny sida - Regimkritik.se
Henrik Alexandersson har varit med och skapat en ny sida som ska granska makthavarna. Namnet på sidan berättar mycket vad det handlar om:

Regimkritik.se - besök den nu!

När du ändå besöker sidor med samma tema - läs:
Ekot, Dagens nyheter, d'Anais 1, d'Anais 2, Farmot Gun, Cybernormer

3 kommentarer:

Hans J sa...

Precis så!

Jag blev nyfiken på länken, ja!

Det var verkligen på tiden att någon tog mod till sig och skapade en sida där vi kan läsa om den regimkritik som finns.

Jag ska strax gå in där och lätta mitt hjärta. För även om jag är lite rädd så ska jag försöka att utveckla vad jag tycker om att regimen nu vill övervaka allt vi gör.

Tack och lov är det inte försent ännu - nu surfar jag dit!

Markus "LAKE" Berglund sa...

Lycka till Hans! :-)

Anaïs sa...

Det var en enastående sida Hax lagt upp! Så länge man får publicera en sådan kritisk granskning behöver man inte oroa sig för något!