söndag, juli 18, 2010

Färjeolycka mellan Gränna och Visingsö - Tidningen bryr sig inte

Färjan som trafikerar mina hemmatrakter mellan Visingsö och Gränna råkade igår ut för en olycka. Den körde helt enkelt in i hamnpiren på väg in till färjeläget i Gränna hamn!

Som tur var verkade ingen ha skadats allvarligt, men det är ändå lite jobbigt att båten med största kapacitet skadas mitt under högsäsongen. Men vi får se hur allvarligt skadad båten är, eller om den kan köra som vanligt inom kort.

Det jag reagerade på var att ortens lokaltidning, Jönköpingsposten, rapporterar från nyheten på sedvanligt sätt:

Dock är den nu uppköpta konkurrenten, JNytt, mer på hugget, med bra bildreportage:


Visingsöfärjan körde rätt in i hamnpiren

Jag tycker det är idiotiskt att Jönköpingsposten inte ens länkat till JNytt, som en service till sina läsare...

Andra medier som rapporterar är:
TT (Här DN-artikeln), Sveriges Radio samt SVT.

Även en del bloggare var på plats:

Mamma,barn och Polkagrisar: Ebba Brahe kraschar (riktigt snygga bilder!)

2 kommentarer:

Kristina sa...

Tack för den fina feed backen jag fick på mitt lilla bloggande!

Markus "LAKE" Berglund sa...

De vackra fotona kunde jag inte gärna avstå från att länka när jag skrev om färjan, Kristina.

:-)