onsdag, juli 14, 2010

Dagens SJ-citat, Johan Hakelius

Johan Hakelius är krönikör på Aftonbladet och vet hur man formulerar sig. Den senaste krönikan skrev han om SJ och han var ganska upprörd när han skrev det. Jag tror inte han var ensam om att vara sur.

Johan skriver i sin krönika - Jag tänkte mig ett enkelt och kravlöst förhållande

"Det har ju inte snöat på flera dagar, så jag tänkte att det fanns hyfsade chanser att tågen faktiskt gick. Inte för att jag är fascist. Jag kräver inte att styrelseordförande Ulf Adelsohn ska skjuta fram underkäken, spänna kopplet och hålla tal från balkongen på Centralstationen. Fem minuter hit eller dit, eller ”spårarbeten” i Hallsberg, där alla tydligen lever på att fippla med spåren, kan jag ta. Jag tänkte mig bara ett enkelt, kravlöst förhållande mellan mig och SJ: jag fixar biljett, de skjutsar mig dit jag ska, i ungefär rätt tid."

Vad säger ni SJ, låter det som en plan?

:-)

Inga kommentarer: