torsdag, september 02, 2010

Meta-undersökningar om undersökningar

Den senaste opinionsmätningen visar att den senaste opinionsmätningen eventuellt hade rätt.

DN skriver - Sex av tio väljare tror på borgerlig valseger

"Enligt opinionsmätningarna är det fortfarande ovisst vem som ska vinna valet. Men en stor majoritet av väljarna är redan övertygade om att det blir borgerlig valseger. Även de flesta rödgröna sympatisörer tror på valförlust, enligt DN/Synovates mätning."

Visserligen ett roligt resultat, men det börjar gå till överdrift med opinionsmätningar nu.

DN har alltså börjat göra undersökningar om undersökningarna. Det blir bara patetiskt DN, granska och analysera de politiska alternativen istället (inklusive Piratpartiet)

SvD har också skrivit.

Adoptera en Valstuga!
Själv har jag tagit mitt medborgerliga ansvar och adopterat en valstuga, i år igen. Fast i år är det 5 stycken, inte 1! Och jag hade inga problem med de valsedlar som skulle ut igår.


Det finns fortfarande en hel del valstugor kvar, även på valdagen, "adoptera" en valstuga du också!

Valsedelbokning för Piratpartiet

2 kommentarer:

Unknown sa...

F-n vad du är bra!!!

Om alla trodde på allas rätt att få göra sin röst hörd som du gör hade vi haft ett mycket trevligare samhälle.

Demokratikärlek!

Mvh
Fredrik Larsson

(LoL - jag kommenterade din blogg sedan EU-Valet först)

Markus "LAKE" Berglund sa...

Jag såg det Fredrik, tack för den kommentaren också! :-)