torsdag, januari 05, 2006

Mindre lyckad logga?

Det kära gamla vänsterpartiet presenterade i dagarna en ny logga. Den gav mig dock inga positiva associationer. Å andra sidan är det inte mycket som produceras på deras kansli som gör mig vidare lycklig...

Lars Ohly själv talar ut i DN om den gamla fula loggan, och varför man bytte.

Nåväl, mina associationer när jag såg den nya loggan. Som, enligt uppgift, föreställer en röd nejlika sedd uppifrån.:








Lite explosiv, lite "pang på". Åtminstione jämfört med den gamla loggan.

Det första jag kom att tänka på då var:













Och denna bild ledde mig, förvånandsvärt snabbt, in på sådant som jag förknippar med (v), kommunism och dylikt, oavsett vad de själva kallar sig:











Det är de små detaljerna som gör det
En detalj i sammanhanget är den lilla bisatsen:
Observera att illustrationen "Vera" inte längre ska ingå i den grafiska profilen!
Meningen är dessutom avslutad med ett utropstecken! Jag har förstått det som att "Vilda Vera" är poppulär bland gräsrötterna, så frågan är hur mycket partiledningen behöver bråka för att bli av dem denna lilla figur?















Hej då Vera! /wave

2 kommentarer:

Anonym sa...

:-) Det var en riktigt rolig analys.

Markus "LAKE" Berglund sa...

Tackar.