lördag, februari 25, 2012

Semmeltårta från Semlerian i Norrtälje

Igår hade jag en stor semmel-levarans från Semlerian i Norrtälje till min fika-sugna flickvän och hennes kollegor i Uppsala.

Såhär ska det se ut när man äter en semmeltårta - gapa stort! :-D
Flickvännens kollega visar hur man äter en semmel-tårta - Lakrits/Citron
En andra bild,denna gång på "Dumlisen", med chokladdoppat lock:
Semmel-tårta "Dumlis", med chokladgrädde och colacreme.
Den tredje semmel-tårtan var en "naturell", det vill säga en helt vanlig semla, fast 8-10 gånger så stor. Enligt uppgift var de riktigt goda.

Och när jag hade bilen fylld med tre semmeltårtor och tio semlor så körde jag väldigt försiktigt. Det var nästan lite spännande att veta att varje kraftig inbromsning skulle få bilen och mig själv att ut som slutscenen i en svartvit slapstickfilm från 1960-talet. :-)

Läs mer om Semlerian
Jag har skrivit om Semlerian i Norrtäljevid två tillfällen. I det första kan du se en hel del av årets sortiment:

Roliga semlor - Semlerian i Norrtälje 2012

Eller se hur det kan se ut i en "Semleria" (från butiken "2010"):
Semlerian har öppnat

Inga kommentarer: