tisdag, november 01, 2005

Vad ska världens rikaste parti göra med alla pengar?

Nu när Centerpartiet har realiserat en stor del av sina tillgångar är ju frågan vad de ska göra med alla pengar? Jag har svaret!

Efter att ha sökt länge på nätet hittade jag ett klipp från Resume-TV där (c):s informationschef Lena Holmestig intervjuas. Drygt en minut in kommer det chockerande uttalandet!

Hon avslöjar där vad Centerpartiet ska göra med sina 1,8 miljarder kronor:
"Vi hade tänkt att vi skulle satsa på några extra annonser i Land, och så har vi tänkt att ta fram ett rockmärke. [En pin- min anm.] Men sen är det nog klart..."
Självklart skojar hon, men frågan är hur mycket tänk det finns kring pengarna. Många personer sliter och drar, och vill ha tag i så mycket pengar som möjligt. Ledningen verkar dock vara ganska så restriktiva. Detta anser jag är mycket sunt, men jag saknar ändå en tydlig kommunikation till medlemmarna om vad man vill.

Inga kommentarer: