onsdag, juni 15, 2011

Hanna Wagenius på Stureplanscentern


CUF:s nyvalde ordförande Hanna Wagenius gästar Stureplanscentern och gör ett rakt och tydligt liberalt avtryck.

Med sin karisma och sitt driv kommer hon bli en stor tillgång för CUF och förhoppningsvis även för Centerpartiet (om de släpper in henne).

Kvällens citat:
"Om jag börjar tappa glöden - sätt mig på en skoter hemma i Jämtland. Då kommer jag komma ihåg vad jag kämpar för."
Hanna syftade i citatet bland annat på miljöfrågorna (naturen) samt friheten att bo och verka var man vill. 

Tillägg: Ja, det är Hanna Wagenius på bilden, det är bara blixten på kameran ska skapar lite spännande reflexer i hennes ögon. Hon ser egentligen inte alls ut som en blodtörstig vampyr... :-)
Published with Blogger-droid v1.7.1

5 kommentarer:

Magnus Persson sa...

Men språket, min herre! Eller försöker du implicera att Hanna är särdeles manhaftig!?

Markus "LAKE" Berglund sa...

Försöker du säga att kvinnor inte får åka skoter Magnus?

:-)

Magnus Persson sa...

Nä, men att dina grammatikkunskaper är bristande. Maskulinumböjning på adjektiv före ett kvinnonamn, urk! :-/

Markus "LAKE" Berglund sa...

"nyvalde"?

Var inte du ingenjör, typ? 8-?

Magnus Persson sa...

Precis det jag åsyftade.

Och jag är inte bara ingenjör, vikarierande språkhitler också, har ju till och med jobb som översättare... :-)