tisdag, mars 06, 2007

Nu är det slut!

Igår var min sista dag på Norrtelje Tidning. En trevlig avslutning på en rolig och intensiv period. Jag har nog utvecklat mitt skrivande mer under de senaste två månaderna är jag gjort på de senaste två åren.

Det har varit väldigt stimulerande att veta att tidningen har 15.000 prenumeranter (= cirka 20.000-25.000 läsare), även om inte alla läser just det jag skriver. Det slår mycket högre än de 40-50 läsare jag har här på en bra dag. För även om toppnoteringarna har landat på flera hundra, så är det undantagsfall. Dessutom har jag tappat en stor del av min läsekrets och måste bygga upp den igen. Det blir så när man bara skrivit tre inlägg på två månader. Läsarna är väldigt flyktiga, så det är en ständig kamp om att dra tillbaka dom. (er!)

Idag är det alltså dags att anmäla sig som arbetslös igen. Hittar du något intressant informatör/webbredaktörsjobb så får du gärna meddela mig. Det är praktiskt om jobbet ligger i Stockholm, Uppsala eller däromkring eftersom jag bor i Uppsala.

Inga kommentarer: