torsdag, oktober 25, 2007

Ge blod!

Jag har varit blodgivare i många år och övergick i somras till att lämna blod i anslutning till min arbetsplats i Norrtälje. Det är på en blodbuss, något som säkert avskräcker en del från att ta steget att bli blodgivare. Man kan ju själv tänka hur kul det är att en sköterska ska sticka en i armen med en rejäl kanyl samtidigt som bussens stötdämpare gungar till, eller en annan sköterska ska klämma sig förbi bakom ryggen på henna. Men så illa är det inte alls.

Testa själva så får du se. Du gör en god gärning, får en trevlig stund, gratis fika och kan dessutom kvittera ut lite andra grejor eller kanske en biobiljett?

Dock kan jag inte garantera att du kommer att få lika fin utsikt som jag hade i onsdags med fint väder, utsikt över ån i Norrtälje som rinner ut mot skärgården och möjlighet att ligga och titta på den ljusa, höstfärgade Societetsparken på andra sidan ån. Men hoppas kan du ju alltid!


Fotograf var en av de trevliga tjejerna på blodbuss 313. Tyvärr glömde jag ditt namn!

Hur du blir blodgivare kan du läsa mer om här.

Inga kommentarer: