torsdag, januari 24, 2008

Bittre Per Nuder

Jag tycker lite synd om Per Nuder. Ingen borde få vetskap om at man ska få sparken via medierna (SvD, DN). Och Absolut inte via Aftonbladet, som verkar vara nyhetsledare för just den här nyheten.

Per Nuder skriver i sitt avskedsbrev till Sossarnas valberedning i riksdagen:
Livet är fullt av överraskningar. Om Mona Sahlin anser att någon annan än jag är bättre på att formulera den socialdemokratiska ekonomiska politiken, så vill inte jag stå i vägen för den personen.
och
Jag ser fram emot att sitta på Riksdagens gubbhylla tillsammans med Bosse Ringholm.
Istället för att mobba stackars Nuder mer väljer jag att tipsa om när Robert Gustavsson imiterar Tony Richardsson på Idrottsgalan. Och det ständigt återkommande citatet är då:
Jag är inte bitter.
Kanske något för Nuder att roa sig med nu? Du hittar tre av klippen här. Jag lägger dock in min favorit här direkt.

Idrottsgalan 2003, Robert Gustavsson imiterar Tony Rickardsson när han gratulerar Annika Sörenstam.

Inga kommentarer: