tisdag, januari 29, 2008

Revolutionera ditt surfande med RSS

Jag snor rubriken från Fredrik Wass inlägg på IDG:s hemsida om den revolutionerande RSS-tekniken. Inledningen på artikeln sammanfattar bra vad det handlar om:
RSS är en revolution. Tekniken är busenkel men användningsområdena oändliga. Och det handlar om flöden. Flöden för att konsumera, flöden för att bevaka och flöden för att publicera information. Din vardag på webben blir aldrig densamma sen du förstått vad tekniken går ut på.
Själv bytte jag nyligen ut Bloglines mot FeedDemon. Bloglines har funkat bra, men jag kände ett behov av att kunna bearbeta och kontrollera alla mina olika mina flöden lite bättre. Antalet flöden jag prenumererar på ligger fortfarande en bra bit över 100, trots att jag egentligen inte har tid att läsa alla. Nu kan jag ta hjälp av den nya panik-knappen i FeedDemon. (^o^)

Läs också mitt gamla inlägg om varför du bör använda RSS när du läser bloggar och annat på internet.

Skaffa sedan Bloglines eller Feedemon snarast. Det kommer garanterat att revolutionera ditt surfande, tro mig.

Inga kommentarer: