söndag, januari 20, 2008

Humor om Toyota Prius

Toyota Prius (som jag skrev om bland annat här) har nu blivit en ganska etablerad bil. Speciellt i USA. I Sverige är den fortfarande relativt okänd som modell, men jag får ganska ofta nyfikna frågor och folk som står och tittat på den när jag står parkerad.

Jeff Dunham är en mycket rolig ståupp-komiker/buktalare som driver en hel del med Toyota Prius. Det är sannolikt roligare för Priusägare, men jag hoppas att alla andra också kan uppfatta vad som är roligt:



Det skojas en hel del om Prius storlek. Jag anser att Toyota Prius är en relativt stor bil, även med svenska mått mätt. Se bilden på min bil, som jag lade upp tidigare. Och i Jeff Dunhams sketch omnämns den som "brödlåda" och han får raljerande frågor om han "behöver glidmedel för att komma i och ur den". Då kan man ju stilla undra hur stor genomsnittsbilen i USA är...

I uppträdandet skymtar en av hans buktalardockor förbi - Achmed the Dead Terrorist. Här kommer ett klipp med bara honom. Det var såhär jag hittade Jeff Dunham. Trevligt tittande:

Inga kommentarer: