tisdag, februari 02, 2010

Blandade lakonismer

Lite korta citat från gårdagens lässkörd:
"Statsöverhuvud skall tillsättas genom lag, ej genom samlag"
Citat av Trygve Bångs inlägg på Newsmill medlem i Republikanska föreningen.

Annie Johansson är ute i god tid och hoppas att SJ också kan vara det. Hon skriver lite i affekt, efter att endast 2 av hennes 29 tågresor kom fram på utsatt tid under januari. Så hon tipsar SJ:
"Kan nu påminna om att det blir vinter även nästa år."
Hoppas SJ tar till sig...

Åke Forsmark konstaterar lakoniskt, när två av hans fullkornsbröd egendomligt förvandlats till marmeladmackor med mycket ost:
"Njut av livet, ingen annan gör det åt dej!"
Albin Ring Broman har hittat en riktig smutskastningskampanj mot Magnus Andersson.
"Det kommer bli en smutsig valkampanj från Socialdemokraternas sida. Var så säker."

4 kommentarer:

Mikael Hedberg sa...

"Statsöverhuvud skall tillsättas genom lag, ej genom samlag"

Vad träffande det där känns just nu med tanke på EU:s icke-förtroendevalda "ministrar".

Markus "LAKE" Berglund sa...

Rätt, men ändå inte Miakel. Visst kan man tycka att EU har ett gigantiskt demokratiskt underskott (jag gör det) men det är i alla fall representant-representativ demokrati. Och det är ändå rejäl skillnad från en monarki

Anonym sa...

Det här är helt off topic och jag ber om ursäkt för det; jag var helt enkelt för lat för att skicka länken via Facebook! Möjligen skulle nedanståene platsa i kategorien "Blandade lakonismer" men det bedömer väl du bäst:

http://www.sr.se/sida/artikel.aspx?programid=1120&artikel=3416286

BTW anser jag att Tengby passar bättre som programledare än din polare Täppas! ;-)

Markus "LAKE" Berglund sa...

Slacker-Gustav! Ska jag behöva blogga åt dig också? ;-)

"Så fort det handlar om internet och barn glömmer vi rättssäkerheten"

Du kan bara kopiera mitt inlägg och lägga in på din blogg...