torsdag, augusti 26, 2010

Det drar ihop sig till PolitikerStarcraft

Som tidigare regerande politisk mästare i innebandy (Vinnare i klassen Partikansli i riksdagens Julkärve-turnering i innebandy 2000!) känner jag att jag måste göra mer reklam för Piratpartiets utmaning till riksdagspartierna i Starcraft, eller snarare - Svensk Politisk Mästare i StarCraft II. Jag har redan nämnt det i mitt inlägg - Är dataspel kultur? Är dataspel politik? - men nu har det gjorts en snygg trailer också:

YouTube - PolitikerStarCraft - Piratpartiet utmanar....



Alla partier utom Socialdemokraterna och Centerpartiet har anmält lag (2vs2), och tyvärr är jag själv borta i helgen när första omgången ska spelas. Det börjar bli bråttom, men det går kanske anmäla lag fortfarande, om man snabbar sig.

Matcherna kommer läggas upp på YouTube-kanalen Politikerstarcraft

Resultaten hittar du på turneringssidan.

Och löpande uppdateringar ser du på Twitter - #politikerstarcraft

Andra som skriver - Rakaka.se, Onlinegamer, Nyheter 24

1 kommentar:

Jonathan sa...

Om Centern eller Social vill regga ett lag så kan acceptera sena entrys tills i morgon (Fredag) kväll.

Så fixa ihop lag.