fredag, mars 13, 2009

Angående skolskjutningen i Tyskland

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om skoskjutningen i Tyskland, så jag överlåter det till andra.

Läs:
Organisk Intellektuell: En helt vanlig kille

annarkia: Mönster och varningssignaler som upprepas.

SvD:s ledarblogg: Käpphästar vid debattens vattenhål

Övriga media: DN1, DN2, DN3, SvD1, SvD2.

Lyssna:
På Mimikrys låt om mobbing, ignorans, utfrysning, hämnd, självmordstankar.

Citat från sången:
"Av 200 liv som jag ville ta
tog jag det som var lättast att ta"
Eller som Mimikry själva skriver om låt-texten:
"Ensamma människor är farliga människor"
Mimikry - Ett kors

Jag är riktigt stolt över att vi från mitt jobb skänker pengar till Friends arbete i skolorna och jag kan bara hoppas att det gör nytta och minskar risken för att dylika saker ska hända i Sverige.

Inga kommentarer: