lördag, april 24, 2010

Mycket informationspolitik i helgen - Fria tankars hem

På söndag är det ett öppet seminarium i Uppsala med namnet "Fria tankars hem", som handlar om integritet och personlig frihet.

Information om seminariet:
Inledning med temat ”Varför integritet?”
Bland annat kommer Håkan Tribell, chef för tankesmedjan Timbro och Oscar Schwartz, IT-entreprenör, samhällsdebattör och skribent.

Detta seminarium följs sedan av en utfrågning av några av Centerpartiets mest intressanta riksdagskandidater.

Programmet
10.00-11.30 Varför integritet?
12.00-13.30 Utfrågning av riksdagskandidater

Medverkande:
Hanna Wagenius, Jämtland
Rickard Nordin, Göteborg
Johan Hedin, Stockholm
Anna Sandström, Norrbotten
Johan Kling, Västerbotten

Moderator: Hannes Hervieu

Plats: Studieförbundet Vuxenskolan, Kunsgsängsgatan 12, Uppsala  Brunch serveras under seminariet. Anmälan sker till lisa.falk@centerpartiet.se

Läs mer om seminariet på Centerstudenternas hemsida.

Demonstration mot ACTA
Men redan på lördag är det en demonstration om ACTA i Stockholm. Tyvärr är jag då upptagen med att sitta i presidiet till Centerstudenters stämma, men jag hoppas vädret blir bra för en demonstration.

Läs mer om demonstrationen på Piratpartiets hemsida.

Ett sista tips innan jag försvinner för helgen är att kolla på filmen om Cleanternet - a cleaner an safer Internet:



Jag hoppas att humorn och satiren framgår med all önskvärd tydlighet. 

Jag såg filmen först hos Olof.

1 kommentar:

Olof Bjarnason sa...

Tack för länkkärlek! :)