onsdag, augusti 25, 2010

Centerpartiet - Wake up and smell the coffee - nu är det morgonmöte

Idag var det min tur att publiceras på 2022.nu - sajten som samlar visionära tankar om framtiden.

2022.nu - Morgonmöte i Centerpartiet:
"Annie Johansson – harklade sig och öppnade morgonmötet med ett glatt “Hejsan!”. Som vanligt hade Centerpartiets morgonmöte över 20.000 deltagare. Mötet skedde, som brukligt, över nätet, så deltagandet och engagemanget bland alla deltagare var högt.

Det fanns inte längre någon anledning att utesluta majoriteten av medlemmarna när man diskuterade partiangelägenheter, som man gjort under hela 1900-talet."

Läs resten av texten på 2022.nu.


Många förutsägelser om Centerpartiets nästa partiledare
I min text ser jag framför mig Annie Johansson som tänkbar ledare för Centerpartiet i framtiden. Josh skrev igår, i sin text Välkommen till Framtiden, om "en kvinnlig Jämtlänska", visserligen utan namn, men erkänner han efter lite påtryckningar, det är ju Hanna Wagenius han syftar på.

Medans jag och Josh tror på fortsatt fler kvinnliga partiledare i Centerpartiet så tror Creative Director att  Fredrik Federley kommer "göra en Reinfeldt" och göra en comeback efter en tid i kylan.

Många förutsägelser om nedläggning av Piratpartiet
Jag förutser också att Piratpartiet kommer läggas ner. Jag har det mer som en avrundning av texten och att jag tror de kommer att ha spelat ut sin roll.

Jan-Olof Flink från futuriteter skrev en hel text nästan bara om en framtida nedläggning häromdagen på 2022.nu - Vemodets triumf. Men varken han eller jag är ensamma om att ha den visionen - att de övriga partierna ska ta till sig Piratpartiets frågor, så att partiet inte längre behövs. (Vänsterpartiet försöker, men har väl en bit kvar innan de blir trovärdiga...)

Det är spännande och uppfriskande att det finns ett parti där så många av de mest aktiva och engagerade i partiet ser fram emot att få lägga ner partiet inom inte allt för många år. :-)

4 kommentarer:

Kung CG sa...

Hur var det Annie Johansson röstade i FRA-omröstningen nu igen?

Och hur beskrev hon det pa sin blogg efterat?

Hmmm...

Joshua_Tree sa...

Jag ser också fram emot den dag då Piratpartiet inte längre behövs därför att andra partier har tagit sig an våra frågor. Däremot kommer jag inte att höra till de som i din vision ansluter till Centern om Annie Johansson är partiledare. Jag är långsint, och att hon och Federley, de som gav Centerns svek ett ansikte, målas upp som Centerns framtid är oroande.

Å andra sidan tror jag inte att jag kommer att ansluta till ett annat parti alls den dag vi lägger ner PP. Då är mitt jobb klart och jag kan återgå till att vara en vanlig medborgare. :)

Unknown sa...

Tyvärr får jag ansluta till Josh sida.

Jag har varit aktiv på Annies blogg och ibland svarar hon tom. vilket är mycket bättre än de flesta.

Men oavsett det har jag slutat fökja henne eftersom hon vägrar ta det ansvar som hon blev inkryssad för. Ett alternativ för henne vore nejtilldatalagring.se tyvärr tror jag inte ens det komemr kunna hjälpa henne eftersom hon redan spolat ner sin trovärdighet.

Oavsett vilket har hon tydligt deklarerat sin ståndpunkt genom att inte skriva under väljarkontraktet och därmed visat att partilojaliteten är viktigara än hennes egna priciper vilket för mig gör att hon på ett sätt är värre än Ask och Bodström eftersom dom iaf är hederliga nog att tala om vad dom står för.

men från det till något helt annat - bra skrivet. Jag visste inte att det var din tur när jag gick in men efter 2 rader stod det klart för mig vem författaren var :0)

Mvh
Fredrik Larsson

Markus "LAKE" Berglund sa...

Är jag så uppenbar Fredrik? :-D

Jag håller med er om att Annie har brännt en hel del skepp, men efter att ha pratat med henne en hel del och utifrån de förutsättningar som var när FRA-omröstningen var, så förstår jag hennes agerande. Jag tycker kanske inte om det och kan ställa mig bakom det till 100%, men jag förstår det...

Och jag skulle mycket hellre se Annie, Hanna eller Federley som partiledare än många av alternativen. Men så är jag ju en insnöad Centerpartist också... ;-P