lördag, juli 24, 2010

Dagens Lakonismer - Beelzebjörn om övervakningssamhället

Beelzebjörn, en Piratpartist, gästbloggar idag hos en MUF:are. Han lyckas där, en en kort mening, sammanfatta varför jag har så svårt att rösta på dt parti jag är medlem i sedan 20 år tillbaka. Han svarar på frågade om  varför han vill rösta in ett parti som inte har någon politik om äldrevård, skolan, skatterna och jobben:
"Mitt svar är att jag inte vill studera, jobba eller betala skatt i en polisstat som avlyssnar och bevakar allt jag gör, och jag vill inte heller bli gammal i ett samhälle som betraktar medborgare som brottslingar tills motsatsen bevisats, istället för tvärtom."

Kan det bli enklare?

Läs hela inlägget - Gästbloggare: FRA-lagen och Moderata Ungdomsförbundet

1 kommentar:

Beelzebjörn sa...

Tack för länken. Trevligt att få chansen att nå utanför de egna leden. Känns lite hoppfullt att medlemmar av andra partier uppmärksammat oss lite mer på sistone.