fredag, mars 19, 2010

One down, three to go

Liberalen Andreas Bergh är medlem i flera av våra riksdagspartier på en gång. Jag skrev om det i samband med att jag outade mig som Guldpirat, då jag känner en viss likhet med våra situationer. Han är medlem i flera partiet och jag stöttar Piratpartiet ekonomiskt (något de verkar behöva extra mycket nu) men är medlem i Centerpartiet.

Nu ser jag via Makthavare.se att Moderaterna har uteslutit honom. One down, three to go, med andra ord.  :-)

Jag vet att Miljöpartiet accepterar multipla medlemskaper, men Moderaterna gör det bevisligen inte och Folkpartiet vet jag inget om. Mitt egen parti, Centerpartiet, är också lite glidande på frågan. Man har en "gummiparagraf" i stadgarna som kan användas till liknande saker, men Anders Flankning tyckte inte det var så farligt och så länge har inget hänt med mitt medlemskap...

Läs Andreas korta inlägg - Utesluten ur moderaterna
och se brevet inscannat här.

Inga kommentarer: