fredag, mars 26, 2010

Malmö stad "hjälper" Piratpartiet + Beas omvända pudel

Hörde på Ekot idag (på den nya idiotiskt långa och nya adressen sverigesradio.se/ekot!) att gymnasieungdomar i Malmö ska få möjlighet att förtidsrösta inför riksdagsvalet, på sina raster i skolan. De flesta eleverna tycker det är en bra ide och en av dem, Rebecka Boij, citeras:
"– Jag tror inte att många tar sig tid på sin fritid. Kan man göra det under skoltid så tror jag att fler är med och kan göra skillnad."
Nyheten på Ekot - Ungdomar ska kunna rösta på rasten

Och vi vet ju alla vilken skillnad ungdomar gör, speciellt för Piratpartiets röstsiffror!

Beatrice Ask drar tillbaka sin pudel!
För övrigt noterar jag att Beatrice Ask redan dragit tillbaka sin "dvärgpudel". Hon gör det i UNT idag med orden:
"- Jag har lärt mig väldigt mycket om att vara försiktig med att ge exempel. Det är lite sorgligt för jag tror att vi behöver politiker som deltar i en diskussion. Men man får göra det en annan gång än under ett valår."
Läs hela artikeln i UNT - Ask skyller på valåret

Vi kan alltså räkna med att det kommer komma förslag på ett "icke valår" att hänga ut misstänkta brottslingar med skamstraff. Det kommer bara inte i år! Vad skönt att Beatrice redde ut det hela. Nu kan nog debatten om Beatrice avgångskrav lägga sig. Eller? ;-)

6 kommentarer:

Daniel sa...

Eh, så, eh, vänta. Förstår jag det här rätt enligt vad hon säger i artikeln?

Om jag inte helt misstolkar vad hon säger så kan det översättas till: "Det är valår, så då ska vi politiker VERKLIGEN INTE uttrycka vad vi egentligen står för. Det kan ju ge dålig publicitet."

Är det helt feltolkat?

Markus "LAKE" Berglund sa...

Nejdå, det är fullt möjligt att tolka henne så, Daniel. Det som är mest skrämmande är att Beatrice Ask, efter en veckas hård kritik, fortfarande inte förstår vad felet med hennes uttalande var från början.

Och i Beatrices fall vore det kanske bättre om hon inte sa något alls mer i år. Eller för att citera Tomas Bodström direkt:

"Beatrice är en trevlig person och hon får gärna sitta kvar, det är bra för Socialdemokraterna i valrörelsen."

Hans Li Engnell sa...

Alltså... det finns ju inte en enda fungerande hjärncell hos den där människan. Varje gång hon har öppnat käften och försökt förklara sig, har hon gjort allt etter värre. Vilket ytterligare understryker att hon alls inte tycker att hon egentligen har sagt eller gjort något fel. När Thomas Bodström framstår som rimlig och bra i radio är det något som är väldigt fel...

Markus "LAKE" Berglund sa...

Som en vän till mig brukar säga - har du trampat i skiten, se då till att stå still.

Ask har väl i det här fallet både hoppat och snart också badat...

Gustav sa...

Jo, förhoppningsvis hjälpter det piratpartiet på traven :)

Magnus Persson sa...

En annan variant:

"Trampar du i klaveret, stå still. Det låter mindre då än om du går runt!"